Probleme generale care apar la motor

Ai simtit vreodata ca totul ar putea merge prost si chiar asa a fost? Poate ca tocmai ce ai iesit din casa pentru a merge la munca si inainte sa intri in masina observi o balta de ulei sub ea. Sau poate ca ai o intalnire importanta iar la jumatatea drumului motorul se opreste, lasandu-te in pana. Indiferent de modul in care se manifesta ai aflat ca masina ta are unele probleme serioase.
Unele dintre cele mai frecvente probleme ale motorului includ scurgeri de ulei, supraincalzire, blocare. Fiecare dintre acestea are loc dintr-un motiv si fiecare au solutii diferite. In acest articol vom examina in detaliu solutiile si de la ce provin aceste probleme ale motorului.
1. Uleiul se scurge sub masina
Daca observi o balta de lichid inchis maro sau galben sub masina, este probabil ulei. Probabil sim cu totii ca uleiul este esential pentru ca un motor sa functioneze corect. Fara suficient ulei, pot rezulta mai multe probleme serioase ale motorului, cum ar fi un bloc motor fisurat.
Cauze
Exista mai multe motive pentru care o masina ar putea avea scurgeri de ulei, primul fiind filtrul de ulei. Amintiti-va, scopul unui filtru de ulei este de a indeparta contaminantii daunatori pentru a nu crea probleme motorului. Acesta ar trebuii schimbat regulat la aproximativ 5.000-8.000 kilometri.
O alta cauza a scurgerii de ulei (in mod special pentru vehiculele cu kilometri multi) este o etansare sau o garnitura degradata. Acestea conecteaza diferite componente metalice ale motorului, permitand in acelasi timp trecerea fluidelor. Din fericire, exista uleiuri de motor specializate pe care le puteți cumpara, care ajuta la conditionarea si refacerea garniturilor si a garniturilor pentru a va asigura ca nu apar si alte probleme ale motorului.
Alte posibilitati:
- Capacul este slabit sau rupt
- Uleiul este deteriorat
- Dop de scurgere slabit sau rupt
Solutie
Cea mai buna solutie a oricarei probleme este in primul rand prevenirea ei. Prima modalitate de a face acest lucru este prin a va schimba uleiul regulat in functie de recomandarile producatorului. Cele mai multe modele noi pot parcurge aproximativ 15.000 de kilometri pe schimb de ulei, insa ar trebui sa fi atent la starea acestuia dupa 8.000 de km.
Daca observati ca uleiul este intunecat si murdar, recomandam schimbarea acestuia mai devreme. Daca conduceti un vehicul din 2000 sau mai vechi, ar fi cel mai bine sa verificati putin mai des uleiul.
De asemenea o solutie ar putea fi utilizarea unui aditiv de oprire a scurgerilor, care inmoaie si conditioneaza sigiliile, provocand umflarea acestora.
Dacă observați că este întunecat și murdar, vă recomandăm să îl aduceți devreme. Dacă conduceți un vehicul de 2000 de ani sau mai vechi, creșteți frecvența la fiecare 3.000 sau 5.000 de mile. De asemenea, ați putea lua în considerare utilizarea unui aditiv de oprire a scurgerilor, care înmoaie și condiționează sigiliile, provocând umflarea acestora.
Cand este o scurgere o problema? Cand scurgerea devine mai mult o balta. Daca exista o cantitate semnificativa de ulei sub masina, este posibil sa aveti un bloc motor crapat. Verificarea regulata a uleiului poate prevenii multe probleme ale motorului.
Când este o scurgere o problemă? Când este mai mult o baltă. Dacă există o cantitate semnificativă de ulei sub mașină, este posibil să aveți un bloc motor crăpat. Pentru mai multe informații despre ce trebuie făcut dacă aveți o scurgere de ulei, consultați articolul nostru anterior aici.
2. Motorul supraincalzit
Daca indicatorul de temperatura se ridica brusc in zona rosie, motorul se supraincalzeste. Primul lucru pe care trebuie sa-l faceti este sa opriti motorul, ceea ce o sa va asigurea ca problemele motorului nu devin si mai grave.
Cauze
Exista mai multe motive pentru care un motor ar putea deveni prea fierbinte. Una dintre acestea este lichidul de racire redus al motorului, care de multe ori provine dintr-o scurgere. O alta posibilitate este blocarea radiatorului, ceea ce inseamna ca antigelul nu curge asa cum ar trebui. Cand se intampla acest lucru, aerul fierbinte ramane mai degraba in bloc.
S-ar putea sa existe si o problema cu pompa de apa, care impinge lichidul de racire din radiator in blocul motor. Daca functioneaza defectuos, nu poate scadea cu succes temperatura din interiorul blocului.
Alte posibilitati:
- Termostat spart sau deteriorat
- Ventilator de racire defect
- Capac de radiator defect
Solutie
Primul lucru pe care trebuie sa il faceti dupa ce ati oprit motorul este sa il lasati sa se raceasca. Nu deschideti capota pana cand indicatorul de temperatura nu a revenit la normal sau mai jos. Dupa asta, verificati nivelul de antigel, pentru a va asigura ca nu este epuizat. De asemenea, trebuie sa va asigurati ca furtunul radiatorului nu a fost deconectat, deteriorat sau blocat.
3. Motorul s-a oprit
Un motor blocat provine din trei cauze principale: insuficienta aerului, lipsa de combustibil sau lipsa de energie. Probabil veti observa mai intai ca servodirectia nu mai functioneaza, ceea ce inseamna ca roata devine dificil de rotit. De asemenea, motorul se va opri din rotire, iar franele vor deveni greu de apasat.
Cauze
Primul lucru (printre care si cel mai des intalnit) ar putea fi ca ati ramas fara benzina. Sunte-ti cel mai norocos daca acesta este motivul (chiar daca va simtiti putin jenat). O alta cauza obisnuita este ca filtrul de aer este infundat, ceea ce inseamna ca motorul nu primeste suficient aer. Din fericire, aceasta este de asemenea o problema simpla a motorului, care nu ar trebui sa va coste prea mult.
Modul in care rotirea cheii de contact trimite puterea de la baterie la bujii. Ei bine, odata ce masina porneste, ceea ce este cunoscut sub numele de alternator o mentine in functiune. Alternatorul furnizeaza diferite componente ale alimentarii dumneavoastra. Daca se stinge, masina dvs. se va bloca probabil.
Alte posibilitati:
- Amestec disproportionat de aer / combustibil
- Baterie moarta
- Pompa de injectie defecta
Solutie
Din nou, cand o masina se opreste, pierde servodirectia, intreruperile de putere si capacitatea de a accelera. Acest lucru il face un pericol imediat daca se intampla sa va aflati pe autostrada. Opriti cat mai in siguranta si porniti luminile de avarie.
Mai intai, verificati daca nu ati ramas fara combustibil. Ulterior, inspectati filtrul de aer pentru semne ca ar putea fi infundat (aparent de resturi vizibile, murdarie). Daca niciuna dintre acestea nu pare sa fie problema, este timpul sa va tractati masina la un service.
Daca descoperiti ca aveti o problema cu motorul, cel mai important lucru este sa va preocupati inainte de a se agrava. Oricare ar fi cauza, exista intotdeauna o solutie. In cele din urma, daca vi se intampla oricare dintre aceste probleme comune cu motorul, ar trebui sa aveti acum tot ce este nevoie pentru a va descurca fara griji.